بهترین کولرگازی های ایرانی

بهترین مارک های کولر گازی ایرانی کم مصرف و اینورتر توسط 5 شرکت مهم ایرانی تولید و گارانتی می شود که نام و مشخصات آنها به شرح زیر می باشد.

کولر گازی های ایرانی چند سالی است که وارد بازار ایران شده است و باعث شده تا مردم مانند لباسشویی و یخچال فریزر ایرانی به این تولید ایرانی نیز اعتماد کنند.سرما و گرما 2 پدیده مهم در طبیعت است که انسان در زندگی با آنها رو به رو هست و به همین دلیل همه مخترعین و تولیدکننده گان در پی این هستند که این 2 پدیده را برای انسانها به راحت ترین روش حل کنند. تولید گرما از تولید سرما آسان تر است. در گذشته دور که اصلا سرما قابل تولید نبود اما امروزه این کار نیز امکان پذیر شده است. به عنوان مثال یخچال و فریزر یا کولر نیز این کار را انجام می دهند.

در گذشته نه چندان دور خانه ها طوری ساخته می شد که سرما و گرما در زمستان و تابستان به درون خانه نفوذ نکند. یکی از این راهها، افزایش ضخامت دیواره ها و سقف خانه ها بود و به همین جهت در خانه های روستایی که وارد می شوید متوجه خنک بودن اتاق می شوید. ما در این مقاله در مورد دستگاه های تولید سرما با جدیدترین تکنولوژی حرف می زنیم و کاری به گرما نداریم.

کولر گازی اینورتر

انواع کولر در ایران

ایران به واسطه منطقه جغرافیایی که قرار گرفته جزو مناطق معتدل محسوب می شود هر چند که مناطق بسیار گرم نیز در ایران وجود دارد.تقریبا تا 30 سال گذشته بیش از 99 درصد از کولرهای درون منازل و کارخانه ها از نوع کولر آبی بود اما امروزه با ورود کولرهای گازی های جدید، کولرهای آبی در حال از رده خارج شدن است اما هنوز در خیلی جاها از کولر آبی استفاده می کنند. انواع کولر آبی عبارتند از:

  1. کولر آبی خانگی پوشالی
  2. کولر آبی خانگی سلولزی
  3. کولر گازی پرتابل

انواع کولر گازی

برای شناخت بهترین کولر گازی های ایرانی، ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید. کولر گازی ها به 4 دسته تقسیم می شوند:

  • کولر گازی پنجره ای که کمپرسور و پنل روی هم سوار است.
  • کولر گازی پرتابل که این دسته دارای چرخ بوده و قابل حمل است اما ایراداتی دارد که نمی توان هر جایی نصب کرد.
  • کولر گازی ایستاده: این دسته از کولر گازیها بزرگ بوده و برای مساحت های بزرگ مثل بانکها استفاده می شود.
  • کولر گازی اسپیلت: این دسته از کولر گازیها که بیشترین فروش را دارنند دارای پنل و کمپرسور جداگانه دارد.

کولر گازی های ایرانی

ظرفیت های کولر گازی های ایرانی

کولر گازی مانند یخچال و فریزر یا لباسشویی دارای ظرفیت های مختلفی هستند. هر چه ظرفیت کولر گازی بیشتر باشد، میزان سرما دهی و گرما دهی بیشتر می شود، البته از نظر کیفیت سرما دهی یک کولر گازی 24000 باید یک سری موارد نیز رعایت شود.

واحد ظرفیت کولر گازی، BTU می باشد اگر یک کولر گازی 24000 را در یک محیطی که آفتاب گیر است و درب آنجا مرتب باز و بسته می شود قرار دهیم را نمی توان با میزان سرمادهی یک کولر گازی 24000 که در یک محیط سایه قرار دارد را با هم مقایسه کرد، پس شرایط مهم است.

ظرفیت های کولر گازی عبارتند از:

کولر گازی 9000بین 20 تا 40 متر
کولر گازی 12000بین 30 تا 50 متر
کولر گازی 18000بین 60 تا 80 متر
کولر گازی 24000بین 80 تا 100 متر
کولر گازی 30000بین 100 تا 130 متر
کولر گازی 36000بین 100 تا 130 متر
کولر گازی 48000بین 130 تا 180 متر
کولر گازی 60000بین 180 تا 220 متر

بهترین کولر گازیهای ایرانی

به طور کلی ساختار درونی و بیرونی کولرهای گازی در دنیا مشابه هم هستند و تنها تفاوتی که دارنند در جنس پنل و کیفیت کمپرسور است. نوع موتور و قدرت درونی آن در عمر بیشتر و سرمادهی بیشتر تاثیر زیادی دارد. انواع کمپرسورها به شرح زیر هستند:

  • کمپرسور پیستونی که برای مناطق گرمسیری بکار می روند اما مصرف برق بالایی دارنند.
  • کمپرسور روتاری که در کولر گازیهای جدید خیلی بکار می رود. این نوع از نوع چرخشی بوده و در جاهایی که فشار هوا زیاد است عالی عمل می کند. این نوع کمپرسور برای مناطق رطوبتی مانند شمال خوب است.
  • کمپرسور اسکرول که از هر دو نوع بالا بهتر است اما بیشتر برای کولرهای گازی ایستاده بکار می رود.

بهترین کولر گازهای ایرانی که از هر لحاظ مورد اطمینان هستند به 5 برند زیر تعلق دارد. البته شاید در آینده مارکهای بهتری نیز به بازار بیاید اما در حال حاضر این مارکها جزو بهترین ها هستند.

  1. کولر گازی کنوود
  2. کولر گازی پاکشوما
  3. کولر گازی امرسان
  4. کولر گازی اسنوا
  5. کولر گازی ایران رادیاتور

این روده بندی براساس نظر مشتریان و میزان فروش فروشگاه ها تهیه شده است. البته کولر گازی جنرال نیز در ایران خیلی وجود دارد اما آنقدر تقلبی آن در بازار ایران هست که ما که خودمان کارشناس لوازم خانگی هستیم هم نمی توانیم درست یا غلط بودن را تشخیص دهیم پس بهترین راه این است که از برندهای معتبر ایرانی برای خرید کولر گازی استفاده نماییم.

کولر گازی ایرانی

آیا کولر گازی کنوود یک برند ایرانی است؟

در این رده بندی ما نام کولر گازی کنوود را آورده ایم که یک برند خارجی است. دلیل این امر این است که کنوود به تازگی زیر پوشش شرکت پاکشوما وارد ایران می شود و تحت گارانتی پاکشوما می باشد و از همه مهمتر این که این مارک که یک برند انگلیسی است را با گارانتی پاک سرویس نمی توانید تقلبی بخرید.

قطعات کولر گازی های ایرانی ساخت کجاست؟

ما در این مقاله راجع به بهترین کولر گازی های ایرانی حرف می زنیم که در ایران ساخته می شود اما تمامی مارکهایی که در بالا نام بردیم، همگی مونتاژ هستند به غیر از کولر گازی کنوود که کاملا وارداتی است. کلیه قطعات بکار رفته در کولر گازی های ایرانی از چین وارد می شود و کیفیت قطعات از نوع گرید A هستند. لازم به ذکر است که  همه کولر گازی های جهان دارای قطعات چینی هستند.

یک تفاوت بین کولر گازی های ایرانی وجود دارد و آن تفاوت کولر گازی پاکشوما با سایر مارکها است. موتور کولر گازی پاکشوما ساخت میتسوبیشی ژاپن است و همین باعث شده که در رده بندی بهترین کولر گازی های ایرانی در رده نخست قرار دارد.البته این حرف دلیل بر بد بودن یابر مارکهای کولر گازی ایرانی نیست اما ایرانی ها به موتورهای ژاپنی حساس هستند.

تفاوت کولر گازی روتاری اینورتر با روتاری گرید A

کمپرسورهای اینورتر دارای 2 ویژگی مهم هستند که اولی این است که مصرف برق را تا 65% کاهش می دهند و مورد دوم این که بی صدا هستند و شما نه صدای کمپرسور و نه صدای پنل را نمی شنوید. کمپرسورهای اینورتر با برق 110 ولت کار می کنند البته این بدان معنا نیست که باید برق 110 داشته باشید.

کمپرسورهای اینورتر دارای بردی هستند که برق 220 ولت را به 110 تبدیل می کنند و همین مصرف برق را کاهش می دهد. لازم به ذکر است که کمپرسورهای روتاری با گرید A نیز مصرف برق را کاهش می دهند اما کمتر از کمپرسورهای اینورتر. کولر گازی اینورتر مصرف برق را بین 60 تا 70% کاهش می دهند اما موتور روتاری غیر اینورتر، مصرف برق را بین 50 تا 60% کاهش می دهد. در کل قیمت کولر گازی روتاری از اینورتر ارزانتر می باشد.

مزایا و معایب کولر گازی روتاری اینورتر و روتاری گرید A

مزایا کولر گازی اینورتر

  • کم مصرف بودن
  • کم صدا بودن
  • عمر بیشتر

معایب کولر گازی اینورتر:

  • قیمت گران
  • کم بودن قطعات جانبی
  • تنوع کم از لحاظ ظرفیت

مزایای کولر گازی روتاری:

  • قیمت ارزان تر
  • تنوع زیاد

معایب:

  • صدای بیشتر
  • مصرف برق بیشتر به نسبت موتور اینورتر

با این تفاسیری که کردیم می توانیم بر اساس بودجه ای که دارید یک کولر گازی خوب برای خود انتخاب نمایید. یک موردی که یادمان رفت بگوییم این است که کولر گازی از هر نوعی دارای فیلتر تصفیه هوا هست و هوای درون خانه را از هر گونه آلودگی و گرد و غبار تمیز می کند و این خیلی در سلامت انسان مفید هست خصوصا در شهرهای آلوده و بزرگ.

راههای ارتباطی با ما

 

اطلاعات تماس الگانس

اطلاعات تماس الگانس

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *